Lansering av Sjöstadskortet - Motala

Arkiv

Lansering av Sjöstadskortet

Jan-Åke Landén, Daniel Starkengren och Ulf-Henrik Östlund från Bostadsstiftelsen Platen, Joakim Schelin Cardskipper samt Magnus Lindberg Tillväxt Motala är alla nöjda inför lanseringen av Sjöstadskortet.

Många lokala företag blöder inom handeln och besöksnäringen vilket blev upprinnelsen till en ny produkt på marknaden. Ett lokalt digitalt presentkort lanseras nu för att stötta det lokala näringslivet.

När något låter för bra för att vara sant så är det oftast så. Men ingen regel utan undantag. Efter att Bostadsstiftelsen Platen uttryckt en önskan om att kunna dela ut ett digitalt presentkort till sina hyresgäster och samtidigt stötta den lokala handeln så gick det lokala maskineriet igång. Det Motalabaserade företaget Cardskipper, vars huvudprodukt är ett digitalt medlemskort, kunde på rekordtid ställa om och få fram ett digitalt presentkort som uppfyllde alla krav. Nu, en knapp månad senare, är det dags för lansering.

Det känns bra att kunna bidra till att stödja den lokala handeln i dessa tider. Digitala presentkort är ett nytt koncept från oss på Cardskipper. Vår plattform innehåller alla delar för att kunna leverera digitala presentkort tryggt och effektivt. En digital lösning som ger livskraft åt fysisk handel, ett spännande grepp som väckt stort intresse säger Joakim Schelin vd på Cardskipper.

Presentkortet kan lösas in i de flesta lokala butiker, även caféer och restauranger. Exakt vilka företag som deltar ser man i Cardskipper appen som man enkelt laddar ner och som redan finns i ca 3 000 Motalabors mobiltelefoner.

Daniel Starkengren ordförande i Bostadsstiftelsen Platen som planerade att ge bort presentkort till sina hyresgäster i december är mycket nöjd med att projektets lansering gick att tidigarelägga nu när behovet av stödåtgärder är stort.

Med tanke på dagens situation där många företag verkligen kämpar för sin överlevnad vill vi på Bostadsstiftelsen Platen göra vad vi kan för att fler ska ta sig igenom den här krisen. Vi uppmanar även andra bolag att stötta det lokala näringslivet.

De Motalaföretag som väljer att nyttja Sjöstadskortet får dessutom fin reklam för sitt eget företag. Det digitala kortet kan brandas med önskad logga. Perfekt om man vill visa uppskattning för sin personal och samtidigt göra något för de lokala bolagen. Sjöstadskortet är den ultimata gåvan, mottagaren väljer något den själv önskar samtidigt som det lokala näringslivet gynnas.

Magnus Lindberg vd på Tillväxt Motala har fungerat lite som katalysator i projektet:

Med Sjöstadskortet får vi nu en möjlighet att knyta ihop handeln inom flera olika branscher i hela kommunen. Vi tror att konceptet är ett perfekt hjälpmedel i vårt uppdrag att stärka den lokala handeln där vi nu skapar en gemensam plattform för att lyfta det lokala utbudet.