Arkiv

Motala på Seniormässan

Bild på åtta personer i mässmonter på Seniormässan i Stockholm

1-3 oktober deltog Tillväxt Motala på Seniormässan tillsammans med fem aktörer verksamma inom besöksnäringen: Brunneby Musteri, Wasa Lejon, Motala motormuseum, Svecia Travels och Motala museér.

Seniormässan genomfördes för 25e året, med en målgrupp som man ur besökssynpunkt har sett är viktig för Motala, och som även i år visade Motalamontern stort intresse.

Det var roligt att se att kunskapen om Motala var så utbredd och att de flesta faktiskt hade någon form av anknytning, hade varit på besök eller läst om Motala! Besökarna var väldigt aktiva, så det har delats ut en hel del information och material, och det var många som lämnade mässan med en Motalapåse, säger Pia Axelsson, ansvarig för besöksservice i Motala.

En resa på Göta kanal var en gemensam nämnare för många, och likaså var Motala Motormuseum något som många hade besökt eller kände till. I montern bjöd Brunneby på cider och det fanns en tipspromenad med frågor relaterade till respektive deltagande företag med priser som resulterade i ett Motalabesök.

Fyra kvinnor bemannar mässmonter på Seniormässan

Ca 13 000 personer gästade mässan under de tre mässdagarna.