Arkiv

Bråda dagar för Motalas handelsnätverk

Carl Schnell CS Kommunikation utbilda i sociala medier

Det är aktiva tider för Tillväxt Motalas handelsnätverk. Företagsnätverken i Motala centrum och Bråstorp gör under årets gemensam sak i kampanjen ”Tack för att du shoppar lokalt”.

Kampanjen som syftar till att öka lojaliteter bland Motalabor genom att påvisa fördelarna som finns med lokal handel tillika lokal ekonomi. Kampanjen finansieras av företagen och syns både digitalt och fysiskt i butikerna och pågår under hela 2019. En del av kampanjen är också det event som arrangeras 25 maj under namnet ”Shoppinglördag i Motala” där familjeaktiviteter och starka erbjudande från  butikerna kombineras. Under 2019 ligger också fokus på fortsatt arbete för utveckling av handelsområdena vad gäller tillgänglighet, skyltning och andra viktiga frågor. En sådan är utbildning med fokus på digitala medier och e-handel, hittills har två utbildningstillfällen genomförts och då i samverkan med andra lokala besöksnäringsföretag. Nu senast grundutbildning i sociala medier.