Utbildning i Digital marknadsföring - Motala

Arkiv

Utbildning i Digital marknadsföring

Fem personer med datorer som lyssnar på en föreläsare utanför bild.

Nyligen samlades ett gäng från Branschrådet ”Turism och upplevelser” för att lära sig mer om Digital marknadsföring. Kundens mediavanor har förändrats och det ställer högre krav på företagen. Det är viktigt att bli mer digital i sin kommunikation men hur når man ut i allt brus?
Ja, det och mycket mer berättade Carl Schell från CS kommunikation denna förmiddag. Det var allt från handfasta tips till inspiration och nya idéer. En diger agenda som bland annat behandlade Tripadvisor, Google My Business, Google Adwords och remarketing men majoriteten av tiden spenderades på Facebook. Man fick lära sig hur man skapar engagerade inlägg vilket är otroligt viktigt nu för tiden då Facebooks algoritmer premierar inlägg med någon typ av interaktion. Utan interaktion tappar man snabbt räckvidd. Vidare fick man utbildning i hur Facebooks annonsverktyg fungerar och hur man effektivt kan nå en viss målgrupp med ganska små medel.
-Jag tror att vi alla gick därifrån med blandade känslor som wow, vilka möjligheter det finns! Kanske även lite Hjälp, hur ska jag klara detta? säger Caroline Sturesson turism- och evenamngsansvarig, och fortsätter:
-På tre timmar hinner man bara skrapa lite på ytan och vi hoppas kunna erbjuda fler liknande utbildningar i framtiden då vi tror att behovet är stort.

Är du intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring och hur du kan skapa en effektiv kommunikation kring ditt varumärke och varor/tjänster hör då av dig till Caroline Sturesson